Изкуствен интелект за първи път се наложи над професионалист в играта Го
Счита се, че Го е най-старата логическа игра, създадена от човека. На над 2500 години, в традиционния си вариант на дъска от 19х19 квадрата, тя се отличава с почти безкраен набор от вариации на това, как може да се развие всяка една партия. Това десетилетия наред я правеше изключително трудна за овладяване от страна на компютрите, които така и не можеха да минат нивото на сравнително добър аматьор. Досега.
Компанията Google обяви, че създадената от нея програма AlphaGo, която е с елементи на изкуствен интелект, използващ неврални мрежи, е успяла за първи път да победи професионален играч на Го, при това на пълноразмерна дъска на Го! Броят на възможните варианти на една игра на Го се изчислява на 10 на степен 700. За сравнение, в шахът това число е „едва“ 10 на степен 60.
Програмата се е изправила срещу Fan Hui, трикратен европейски шампион по Го. Тя не само го е победила, но го е направила във всичките 5 партии, които са били изиграни. Постижението е много важно за развитието на изкуствения интелект. То помага да се очертае още по-добре пътя за развитието му, като се усъвършенстват механизмите, чрез които един машинен интелект може да търси, анализира поредица от действия и да се прехвърли от едно място на друго, използвайки логически подход, а не заучени положения.
Следвайки тази победа, екипът на Google вече е отправил покана към най-добрият играч на Го в света – Lee Sedol от Южна Корея. Срещата между човек и машина ще се състои през месец март и се очертава да бъде историческа, подобно на тази по шах между Гари Каспаров и Deep Blue на IBM през вече далечната 1996 година.
Източник: http://googleresearch.blogspot.bg/2016/01/alphago-mastering-ancient-game-of-go.html