Компютърна стратегия става игрално поле за изкуствен интелект


Една от най-популярните компютърни стратегии – StarCraft2 – скоро ще бъде достъпна за играчи, които не са хора – системи с изкуствен интелект (ИИ).

Blizzard, компанията, разработила играта и Google, която ще използва своята система с ИИ DeepMind, ще си партнират в начинанието.

StarCraft е сложна стратегическа игра, чието овладяване изисква немалко усилия и е може би най-популярния електронен спорт в момента. Част от задачите, с които играчите трябва да се справят, са добив на различни ресурси, строеж на множество различни постройки, управление на войски и превземане на противникови бази. Всичко това прави играта подходящо учебно средство, чрез което един ИИ да се учи да наподобява човешката интелигентност.

През първата третина на 2017 г. от Blizzard ще издадат специална версия на играта, в която ще има внесени известни промени така, че тя да стане по-лесно използваема за изследователите да прилагат идеите си в областта на ИИ. В играта ще има и някои ограничения, свързани с това действията на ИИ в по-голяма степен да наподобяват човешките. Едно от тези ограничения ще е например заниженият брой команди, изпълнени в минута, които ИИ ще може да подаде към играта.

От компанията-разработчик очакват, че част от постигнатото от този нов проект ще се върне обратно в играта. Така например, би могло системи с елементи на ИИ да станат учители и треньори на играчите, желаещи сериозен напредък в овладяването ѝ.


Източник: deepmind.com

© 2015 — 2024
zanaukata.eu

Харесайте ни във Facebook!


Затвори