Изкуствено любопитство помага на изкуствен интелект да се представя по-добре в компютърна игра


„Отмъщението на Монтесума“ е компютърна игра, създадена в средата на 80-те години на миналия век. Играта е известна с високата си степен на трудност. Главният герой в нея трябва да премине през лабиринт от различни стаи, като по пътя си среща всевъзможни опасности и скрити капани, а наградите са малко. Това прави играта трудна за хората… и още по-трудна за изкуствен интелект, който се опитва да я превърти. Но изследователи от Google, работещи с изкуствения интелект Deep Mind считат, че са намерили решение – вграждането на изкуствено любопитство.

За да успее да победи играта, играчът трябва във всеки момент да си прави предварителен план за действие, съобразен с текущите условия и да се опита да го изпълни. Това е особено трудно за машинен интелект, но с помощта на „вътрешна мотивация“, Deep Mind се справя по коренно различен и по-добър начин.

Вътрешната мотивация е постигната, като машината се учи да решава проблемите по подобен на хората начин, като това е постигнато чрез получаване на „награди“ за оригиналност. Във всяка отделна стая машината е насърчавана да опитва нови и нестандартни подходи, успешното реализиране на които води до получаването на определен вид „награда.“

С помощта на този подход ИИ развива нещо близко до човешкото любопитство и се стреми максимално да опознае всички части от лабиринта, дори това да не му е непременно необходимо, за да победи. И резултатите са впечатляващи!

Когато героят притежава любопитство, той успешно изследва и преминава през 15 от общо 24 различни стаи, пълни с клопки. Но когато любопитството е премахнато, машината преминава… само през 2!

Бъдещото развитие на подобни алгоритми, наподобяващи човешки усещания може да се окаже много важно за навлизането на роботите и други автономни устройства в живота ни.


Източник: https://arxiv.org/pdf/1606.01868v1.pdf

Facebook Коментари

© 2015-2017
zanaukata.eu

Харесайте ни във Facebook!


Затвори